La kunder betale med mobilen – gratis, og få pengene inn på konto samme dag

Publisert 16. august 2017 /

Av: Danske Bank

Andelen forbrukere som bruker mobilen som betalingsmiddel har doblet seg fra 2016 til 2017 – og 61% av alle nordmenn benytter mobilbetalingsløsninger. Mobilen kan nå bli din betalingsterminal, og MobilePay har lansert en mobilbetalingsløsning som gir bedrifter et effektivt alternativ til betaling med kort og kontanter.

Bedrifter har nå mulighet til å prøve løsningen gratis.

Løsningen heter MyShop og gjør det enklere for din bedrift å ta betalt for varer og tjenester. Ved å bruke sin smarttelefon kan kunder betale til et 5-sifret nummer, eller ganske enkelt holde mobilen sin inntil bedriftens mobil å betale med et «swipe». Alt skjer via appen MobilePay og pengene overføres automatisk til bedriftens kontonummer, uansett hvilken bank man bruker. MyShop er enkelt å sette opp – og gratis ut 2017. Tusenfryd fornøyelsespark og Rosenborg Bakeri er to av selskapene som har tatt i bruk løsningen.

I forhold til kontanthåndtering forenkler MyShop veldig mye. Man får rapporter på omsetning, i stedet for å stå å telle kontanter – Iver Fyksen, økonomisjef på Tusenfryd.

Rosenborg Bakeri ser også mange fordeler for driften ved å bruke MyShop.

Det er veldig oversiktlig og enkelt. Jeg kan se alle salg og administrere flere utsalgssteder enkelt og greit, det har vært en veldig positiv opplevelse  – Kristi Helgesen, butikkansvarlig i Rosenborg Bakeri

Både Tusenfryd og Rosenborg Bakeri opplevde løsningen som enkel å komme i gang med, og liker at de mottar oversiktlige rapporter av innbetalinger. Begge oppgir at de bruker mindre tid på telling av kontanter enn tidligere.

Du kan også lese hva Dagens Næringsliv skriver om MobilePay MyShop ved å klikke her.

Fordeler med MyShop:

  • Løsningen er gratis ut 2017 – og har ingen bindingstid
  • Økt salg – kunden har flere betalingsmuligheter
  • Reduser dine kostnader ved kontanthåndtering
  • Løsningen krever ikke noe ekstrautstyr
  • God oversikt over innbetalinger
  • Automatisk daglig overføring til kontonummer i selvvalgt bank
  • Femsifret MobilePay-nummer. Ingen begrensning på antall
  • Gratis og enkelt for dine kunder å benytte Mobilepay

 

Mobilepay er Nordens største betalingsapp og kan brukes av alle – uansett bank.

MyShop-løsningen vil være gratis ut 2017 og deretter tilbys til svært konkurransedyktige betingelser. Her kan du lese om hvordan Rosenborg Bakeri opplevde å starte med løsningen. Dersom du ønsker mer informasjon kan du enten gå til MobilePay sine hjemmesider å lese om MyShop, eller ta en uforpliktende prat med en bedriftsrådgiver i Danske Bank.  Vi tar gjerne en samtale om hvilke fordeler MyShop kan ha for din bedrift.

Bruk mobilen som betalingsterminal

Ønsker du å vite mer om MyShop?

Ønsker du å bestille MyShop?

Kilder: TNS rapport ‘Forbruker og Finanstrender 2017’




Kommentarer

There is one comment

Legg inn kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *



Flere artikler


Tips og råd til din bedrift

Generasjonsskifte – planlegg med hjertet

Av: Author Image Danske Bank

Mer enn 65% av bedrifter i Norge er familiebedrifter.* Noen bedrifter har planene klare om hvem som skal overta. I andre familiebedrifter kan dette være uavklart av mange forskjellige årsaker. Det viser seg at svært mange eierskifter forårsakes av uventede hendelser, plutselig hjertestans eller ulykker. Da kan det være lurt å ha tenkt igjennom arverekken på forhånd.

Les mer
Makronytt

Markedsturbulens, men ingen alvorlig krise

Av: Author Image Danske Bank

Alle regionale aksjemarkeder og sektorer ble rammet med kursfall de siste dagene, og i de fleste utviklede økonomier er avkastningen for i år betraktelig redusert.

Les mer
Smarte vaner

Derfor er sparing så vanskelig

Av: Author Image Danske Bank

Hjernen vår er ikke spesielt god til å prioritere langsiktig sparing. Det gjør dessverre ikke temaet mindre viktig. Her er ekspertenes beste tips for å overvinne naturen. 

Les mer